Pages

Wednesday, April 6, 2011

Mengapa Ginseng Menjadi Terkenal..?

Info dari Jawiherbshop.
 
Apabila kita menyatakan tentang ginseng, ada beberapa buah negara yang menjadi pengeluar utamanya iaitu Korea, China dan Amerika. Ginseng sebenarnya telah diamalkan sejak ribuan tahun lagi dan kini telah dikeluarkan dalam pelbagai bentuk produk harian. Persoalanya kenapa Ginseng menjadi terkenal?

Selain daripada liputan luas dan promosi tentang khasiat ginseng dipasaran antarabangsa, masih terdapat satu kekuatan sebenar iaitu ginseng adalah herba yang sangat baik untuk kesihatan. Jika anda mengunjungi negara seperti China dan Korea, mereka akan menyambut tetamu dengan minuman ginseng. Bagi mereka ini merupakan adat turun temurun yang menjadi amalan bangsa mereka.
 
Bagitu juga di Malaysia, satu perubahan yang besar sedang berlaku dalam pasaran masakini. Samada ia disedari atau tidak, kopi radix mula menjadi produk pilihan pengguna di kota maupun desa. Melalui survey yang telah dilakukan hampir 80% penduduk negara ini mengenali kopi Radix. 
 
Bagi peniaga produk HPA pula menunjukkan 100% meminum kopi Radix dan meninggalkan minuman yang lain dirumah. Jika kita bertanya pada kelompok kajian ini kenapa mereka menjadikan kopi radix sudah menjadi minuman harian mereka. Jawapan yang diterima kerana khasiatnya yang benar-benar dapat dirasai. Selain daripada rasanya yang unik. Jawapan ini sama dengan jawapan yang diberikan oleh penduduk di korea dan China tentang ginseng.

Oleh sebab itu saya berkeyakinan bahawa pengguna dan pengemar kopi Radix akan semakin bertambah dari hari kehari dan akan menjadi minuman paling popular di Malaysia dan dunia setanding dengan ginseng atau mungkin lebih daripada itu di suatu hari nanti. InsyaAllah...
 
Tahniah kepada semua ahli dan pengedar HPA yang berjuang memperkenalkan kopi ini sebagai satu pilihan utama.

0 comments:

KPT ini ditubuhkan untuk mewujudkan satu pasukan yang terdiri daripada PJS, PPJS peringkat Zon Timur (Kelantan, Terengganu dan Pahang) serta pengurusan HPA (Marketing, Zone, PPU) bagi merancang, menyelaras serta menguruskan semua hal-hal yang berkaitan dengan perlaksanaan program supaya ianya benar-benar dapat mencapai matlamat melahirkan usahawan sebenar. Semoga dengan Kesatuan Fikrah dan Perjuangan akan menghasilkan kejayaan Ummah dalam memartabatkan " PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA ".

1 HPA 1 PERJUANGAN 1 UMMAH

 

Followers

Hayati perjuangan HPA

" Jangan jadikan Wang sebagai alat utama sehingga lupa diri, dan lupa bahawa HPA lahir dari hasil keringat mereka terdahulu yang berjuang dengan penuh kepayahan."

Boikot