Pages

Friday, May 27, 2011

Erti Sebuah Perniagaan

Renungan bersama untuk para Staff, Ahli serta Leader HPA sekalian.

Bagaimanapun ingin diingatkan yang perniagaan ibarat satu peperangan yang akan dimenangi sesiapa yang benar-benar kuat. Pelbagai cara dan strategi pemasaran digunakan untuk memastikan sesebuah syarikat itu sentiasa mendahului pesaingnya.

Bagi orang Yahudi mereka akan menggunakan apa jua cara untuk memonopolikan dunia perniagaan. Mereka bekerja siang dan malam bagi memastikan perniagaan dunia ini milik mereka kerana kekuatan ekonomi yang mereka miliki menjadikan mereka terus menjadi pengganas dan perompak di dunia ini.

Kadangkala mereka meminjam kata-kata indah seperti " Jihad Ekonomi " bagi menjadikan moto perjuangan mereka di negara umat Islam dan ini tidak lebih hanya propaganda membenarkan jalan mereka. Kita sedia mengetahui bahawa apa jua juga istilah digunakan sedikit pun tidak akan mengubah hakikat sekiranya memberi sumbangan kepada Yahudi untuk membunuh umat Islam di mana sahaja.

Yang menyedihkan ialah umat Islam pula yang telah sekian lama leka dalam bidang ekonomi terus menjadi pengguna yang menyerah pada kuasa pasaran bikinan yahudi. Hari ini yahudi dan konco-konco mereka membuka supermarket seperti membuka kedai runcit, setiap bulan ada sahaja cawangan baru. Mereka akan memonopolikan dan terus menekan peniaga-peniaga kecil ke dinding.

Ada satu bentuk perniagaan yang boleh mencabar ekonomi orang Yahudi iaitu perniagaan MLM. MLM yang jujur dan mempunyai wibawa untuk menguruskan perniagaan Ummah bukan MLM yang bersifat lipstick bibir, mudah wujud dan mudah hilang.

MLM itu tidak lain dan tidak bukan ialah MLM Syariah HPA. HPA berazam menjadi pilihan dalam menyekat penguasaan ekonomi oleh rejim Zionis ini dan untuk berjaya dalam pasaran yang lebih luas, kita memerlukan sokongan umat Islam keseluruhannya.

InsyaAllah diharapkan HPA terus menjadi pilihan dan impian kita ingin melihat di setiap rumah orang Islam akan mempunyai sekurang-kurangnya satu produk HPA buka sahaja di Malaysia atau Asia Tenggara tetapi di seluruh dunia suatu hari nanti...InsyaAllah.

TEMA: "PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA"

0 comments:

KPT ini ditubuhkan untuk mewujudkan satu pasukan yang terdiri daripada PJS, PPJS peringkat Zon Timur (Kelantan, Terengganu dan Pahang) serta pengurusan HPA (Marketing, Zone, PPU) bagi merancang, menyelaras serta menguruskan semua hal-hal yang berkaitan dengan perlaksanaan program supaya ianya benar-benar dapat mencapai matlamat melahirkan usahawan sebenar. Semoga dengan Kesatuan Fikrah dan Perjuangan akan menghasilkan kejayaan Ummah dalam memartabatkan " PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA ".

1 HPA 1 PERJUANGAN 1 UMMAH

 

Followers

Hayati perjuangan HPA

" Jangan jadikan Wang sebagai alat utama sehingga lupa diri, dan lupa bahawa HPA lahir dari hasil keringat mereka terdahulu yang berjuang dengan penuh kepayahan."

Boikot