Pages

Sunday, November 4, 2012

ISU JUAL AYAM ATAS NAMA HPA


Info dari blog Pengarah Urusan
Link: Inilah Jalan Kami

Gambar hiasan

Perlu ditegaskan bahawa ayam HPA ialah ayam yang dikeluarkan dari ladang HPA, makanan HPA dan di sembelih oleh Pusat Penyembelihan Ayam HPA. Jika terdapat individu yang mengaku ayam HPA ,saya mohon mestilah dirujuk kepada saya terlebih dahulu.

Penipuan dengan menggunakan nama HPA merupakan sesuatu yang tidak beretika . Ramai pemilik cawangan swasta HPA yang tertipu dengan menjual ayam daging biasa yang dikatakan organik. jika diamati ayam itu besar lebih dari 2 kg beratnya, mengandungi lemak bawah kulit dan bau hanyir yang kuat.

Hari ini jangan terlalu mudah percaya dan menerima sesiapa jua yang mendakwa menjual produk HPA .

Oleh itu semua produk yang mengaku halal perlu ada sijil halal dan yang penting jika dia menternak ayam, dimana pula ladangnya?

0 comments:

KPT ini ditubuhkan untuk mewujudkan satu pasukan yang terdiri daripada PJS, PPJS peringkat Zon Timur (Kelantan, Terengganu dan Pahang) serta pengurusan HPA (Marketing, Zone, PPU) bagi merancang, menyelaras serta menguruskan semua hal-hal yang berkaitan dengan perlaksanaan program supaya ianya benar-benar dapat mencapai matlamat melahirkan usahawan sebenar. Semoga dengan Kesatuan Fikrah dan Perjuangan akan menghasilkan kejayaan Ummah dalam memartabatkan " PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA ".

1 HPA 1 PERJUANGAN 1 UMMAH

 

Followers

Hayati perjuangan HPA

" Jangan jadikan Wang sebagai alat utama sehingga lupa diri, dan lupa bahawa HPA lahir dari hasil keringat mereka terdahulu yang berjuang dengan penuh kepayahan."

Boikot