Pages

Tuesday, July 10, 2012

Cetusan Minda

Oleh: Famiza Zulkifli

Kenapalah pelbagai tohmahan dan fitnah yang dilemparkan, pada hal HPA telah berniaga lebih 26 tahun dan AWM berbelas tahun. Pernahkah HPA tak membuat bayaran sebelum ini? Kena tengok dan teliti track record HPA dan tengok credibility Tuan Haji Ismail sebagai Pengasas dan Pengarah Urusan HPA.

Berapa ramai syarikat yang setelah membuat jualan berjuta-juta kemudiannya tutup dan lari? Jika dideclare bankrup, semua hutang sudah tidak boleh dikutip. Ini Tuan Haji masih berdiri, masih melawan arus, masih berjuang, masih berusaha untuk membangunkan kembali HPA, memperbaiki kekurangan dan bangkit semula!.

Kalau orang lain sanggup bertungkus lumus begitu? Sudah-sudahlah membuat dosa menuduh, memfitnah. Sekarang kita kena bersabar dan membantu HPA, insyaAllah HPA akan bangkit semula. Semua perniagaan pasti ada jatuh bangunnya. Itulah perniagaan!. Yang penting Pengarah Urusan tidak putus asa dan akan meneruskan perjuangan ini. Tuan Haji dan ahli keluarga semua menanggung risiko. Harta benda semua digunakan untuk perniagaan. Isteri-isteri turut sama memikul tanggungjawab dan kemudian anak-anak pula akan menanggungnya.

Adakah sanggup kami melihat HPA terkubur? Adakah sanggup kita biarkan suami yang dicintai, dihormati pergi di dalam keadaan berhutang? Wallahi TIDAK! Kami akan tetap bersama Tuan Haji menegakkan yang benar. Jika tidak selesai generasi ini kita akan usaha sehingga nafas terakhir untuk diselesaikan generasi kemudian. Walau macam manapun akan TETAP kami SELESAIKAN, InsyaALLAH!

0 comments:

KPT ini ditubuhkan untuk mewujudkan satu pasukan yang terdiri daripada PJS, PPJS peringkat Zon Timur (Kelantan, Terengganu dan Pahang) serta pengurusan HPA (Marketing, Zone, PPU) bagi merancang, menyelaras serta menguruskan semua hal-hal yang berkaitan dengan perlaksanaan program supaya ianya benar-benar dapat mencapai matlamat melahirkan usahawan sebenar. Semoga dengan Kesatuan Fikrah dan Perjuangan akan menghasilkan kejayaan Ummah dalam memartabatkan " PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA ".

1 HPA 1 PERJUANGAN 1 UMMAH

 

Followers

Hayati perjuangan HPA

" Jangan jadikan Wang sebagai alat utama sehingga lupa diri, dan lupa bahawa HPA lahir dari hasil keringat mereka terdahulu yang berjuang dengan penuh kepayahan."

Boikot