Pages

Thursday, July 19, 2012

Trade Marks

Kemaskini: Adalah menjadi Hak Milik HPA Industries Sdn. Bhd.
*KOPI RADIX SIHAT.

Pihak syarikat telah Trade Marks jenama "RADIX" ini dibawah Perbadanan Harta Intelek Malaysia.

Info tambahan;
HARTA INTELEK | AKTA HAK CIPTA 1987


Akta Hakcipta adalah 1987 pernah melalui pindaan dan dikenali sebagai Akta Hakcipta (pindaan) 1997. Pindaan ini merangkumi; “Akta Hakcipta (Pindaan) 1997, mengakui tiga bentuk baru perlanggaran hakcipta di bawah Seksyen 41 Akta Hakcipta 1987.


Kesalahan tersebut sepertimana berikut:
1. Merosakkan atau menyebabkan kerosakan sebarang tindakan kesan teknologi yang digunakan oleh pencipta berkaitan dengan mempergunakan haknya dan perlanggaran akta tidak dibenarkan.


2. Memindahkan atau menggantikan sebarang hak elektronik maklumat pengurusan tanpa kebenaran.


3. Menyebarkan yakni memberi maksud untuk menyebarkan atau menyampaikan kepada orang awam, tanpa kebenaran, bekerja atau menyalin kerja dari sudut yang mana hak elektronik pengurusan maklumat telah dipindahkan atau digantikan tanpa kebenaran.

Kesalahan-kesalahan ini adalah diberi hukuman denda maksimum RM250,000.00 atau hukuman penjara bagi suatu tempoh maksimum tiga tahun atau kedua-duanya sekali dan sebarang kesalahan berikutnya, hukuman denda maksimum RM500,000 atau hukuman penjara bagi suatu tempoh maksimum lima tahun atau kedua-duanya sekali. Adalah nyata bahawa kesalahan baru ini dipandang secara serius oleh undang-undang.

0 comments:

KPT ini ditubuhkan untuk mewujudkan satu pasukan yang terdiri daripada PJS, PPJS peringkat Zon Timur (Kelantan, Terengganu dan Pahang) serta pengurusan HPA (Marketing, Zone, PPU) bagi merancang, menyelaras serta menguruskan semua hal-hal yang berkaitan dengan perlaksanaan program supaya ianya benar-benar dapat mencapai matlamat melahirkan usahawan sebenar. Semoga dengan Kesatuan Fikrah dan Perjuangan akan menghasilkan kejayaan Ummah dalam memartabatkan " PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA ".

1 HPA 1 PERJUANGAN 1 UMMAH

 

Followers

Hayati perjuangan HPA

" Jangan jadikan Wang sebagai alat utama sehingga lupa diri, dan lupa bahawa HPA lahir dari hasil keringat mereka terdahulu yang berjuang dengan penuh kepayahan."

Boikot