Pages

Thursday, January 3, 2013

MEMO PU Ke 40

Pejabat Pengarah Urusan
01 Januari 2013

Salam kepada semua pejuang produk HPA, tahun baru yang penuh mencabar menanti kita untuk meraih kejayaan semula . Kejayaan bagi orang yang bersabar dan mengerjakan solat kerana pertolongan itu tetap akan turun dengan pelbagai cara mengikut cara Allah bukannya penentuan kita.

Kita merancang, Allah juga merancang tetapi perancangan Allah lah yang tepat. Di situ adalah hikmahnya yang tersembunyi cuma Allah sahaja yang mengetahui dan kita mungkin akan mendapat jawapannya, itupun pada masa hadapan bukannya pada hari ini.

Terdapat sebanyak 91 item yang disenaraikan dalam pasaran MLM kita sebelum ini. Dari jumlah tersebut kita terpaksa menyaring lagi mengikut kesediaan bahan mentah dan sumber asas. Hasilnya terdapat hanya 77 item sahaja yang sedia untuk dikeluarkan. Produk yang bahan mentahnya terhad dimasukkan ke dalam pasaran SLM dahulu sementara ia benar-benar mencukupi dalam pasaran.

Produk yang dikeluarkan dari MLM dan masuk ke SLM adalah seperti berikut :
1. Kordial Asiatika
2. Kordial Roselle
3. Kordial Mangga
4. Kordial Jambu Batu Merah
5. Evergreen Centella
6. Cecair Pencuci Fressia
7. Serbuk Fressia
8. Wahdah
9. Minuman Botani Pegaga
10. Minuman Pegaga Plus
11. Kapsul Portulaka
12. Teh Hirta
13. Kapsul Sirsak
14. Koko Papan

Baki produk MLM kini ialah sebanyak 77 item dan baki produk yang belum tersedia ialah sebanyak 13 item dan target siap sebelum 10 /1/13 kecuali air alkali.

1. Air Mineral
2. Air Alkali
3. Bam But-But
4. Teh Instant
5. Moringa
6. Menggosteen
7. Radix Goat
8. Radix Mocha
9. Radix Cereal
10. Teh Manjakani
11. V Radix
12. Koko Radix

Belian mantain bagi PJS mulai Januari 2013 ialah sebanyak 300NM seperti keputusan mesyuarat PJS pada 30/12/12 di PLPJ Perlis.

0 comments:

KPT ini ditubuhkan untuk mewujudkan satu pasukan yang terdiri daripada PJS, PPJS peringkat Zon Timur (Kelantan, Terengganu dan Pahang) serta pengurusan HPA (Marketing, Zone, PPU) bagi merancang, menyelaras serta menguruskan semua hal-hal yang berkaitan dengan perlaksanaan program supaya ianya benar-benar dapat mencapai matlamat melahirkan usahawan sebenar. Semoga dengan Kesatuan Fikrah dan Perjuangan akan menghasilkan kejayaan Ummah dalam memartabatkan " PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA ".

1 HPA 1 PERJUANGAN 1 UMMAH

 

Followers

Hayati perjuangan HPA

" Jangan jadikan Wang sebagai alat utama sehingga lupa diri, dan lupa bahawa HPA lahir dari hasil keringat mereka terdahulu yang berjuang dengan penuh kepayahan."

Boikot