Pages

Friday, August 3, 2012

Tazkirah Ramadhan

Oleh: PJS Mohd Bustaman Bin Salleh
Pengerusi Sekretariat Kelantan

Assalamu'alaikum wrth...
Ramadhan datang dengan penuh keberkatan. Salah satu keberkatan ramadhan, adalah sebagai bulan untuk berubat(penyembuhan). Ianya merupakan bulan terbaik bagi merawat penyakit hati dan jasmani. Penyakit jasmani diubati dengan amalan pemakanan yang betul. Disamping makan makanan yang bersumber daripada yang halal.

Penyakit hati tercetus daripada dua sebab iaitu syubhah yang disertai keraguan dan kecintaan yang disertai kesesatan seperti cintakan dunia secara melampau-lampau.

Dengan kedatangan bulan yang sebegini mulia, ambillah peluang untuk merawat penyakit hati@rohani yang sekarang menyerang kuat umat Islam terutama warga HPA dalam keta'atan kepada pemimpin. Boleh dengar dan patuh kepada pemimpin selagi mana mereka itu tidak melanggari perintah Allah dan jemaah kita walaupun dalam keadaan yang sangat susah.

Marilah kita sama-sama melawan nafsu amarah kita supaya dapat mengubat hati dan iman di dada. Hilangkan segala perasaan ragu kepada pemimpin dengan kerap mengadakan pertemuan dan usrah. Sama-sama kita ambil contoh kaum Muhajirin dan Ansor zaman Nabi SAW dalam melakukan pengorbanan terhadap Allah, Rasul dan pemimpin(khususnya jemaah kita HPA).

Dikesempatan ramadhan yang dikecapi sekarang ini merupakan waktu dan masa terbaik untuk melawan nafsu bagi  mengawal hati dan Iman dengan melakukan pembersihan dari penyakit syirik, takabbur, hasad dengki, dendam, khianat dll.

Sedarlah, ujian yang kita sedang tempuhi sekarang ini merupakan pembersihan dan perawatan bagi seluruh warga HPA yang didakwa sebagai pejuang.

Sekian, wassalam.

0 comments:

KPT ini ditubuhkan untuk mewujudkan satu pasukan yang terdiri daripada PJS, PPJS peringkat Zon Timur (Kelantan, Terengganu dan Pahang) serta pengurusan HPA (Marketing, Zone, PPU) bagi merancang, menyelaras serta menguruskan semua hal-hal yang berkaitan dengan perlaksanaan program supaya ianya benar-benar dapat mencapai matlamat melahirkan usahawan sebenar. Semoga dengan Kesatuan Fikrah dan Perjuangan akan menghasilkan kejayaan Ummah dalam memartabatkan " PRODUK HALAL TANGGUNGJAWAB BERSAMA ".

1 HPA 1 PERJUANGAN 1 UMMAH

 

Followers

Hayati perjuangan HPA

" Jangan jadikan Wang sebagai alat utama sehingga lupa diri, dan lupa bahawa HPA lahir dari hasil keringat mereka terdahulu yang berjuang dengan penuh kepayahan."

Boikot